Friday, August 14, 2009

:::: iNsaF :::

assalamualaikum w.b.t

dah berape minggu saye tak jot down something kat sini.. sibuk.. sibuk ngan tugasan-tugasan yang bertali arus.. alhamdulillah sekarang dah leh spend mase kat sini.. hehe..
sebenarnye dari semalam lagi kire cam free la skit.. saye guna mase tu untuk tukar my blog skin ni.. ngeh3.. ok x ? x ok pun kene ok gak sb saye suke... huhu..

semalam agak terkejut bila dapat tahu berita kematian vokalis Rabbani.. cam tak percaye je.. itu pun saye dapat tau secara tak sengaja.. saya terbaca berita ni kat blog saifulislam.com.. sungguh tak sangka.. and absolutely.. takot.. =(

kat sini saye petik and paste kan kate2 allahyarham ustaz asri kat blog beliau...

“Aku adalah pengejar syurga akhirat,bagiku dunia ini adalah tempat mempersiapkan segala sesuatu untuk meraih syurga akhirat;aku yakin bahawa syurga akhirat tidak akan pernah dapat aku raih kecuali aku boleh menikmati syurga dunia terlebih dahulu.Maka rumah dan keluargaku adalah syurga dunia paling indah buatku. Tempat kerja syurga dunia harianku. Tetangga, masyarakat, dan bangsa adalah syurga duniaku yang lebih luas.Ke manapun dan sampai bila-bila pun syurgaku selalu bersamaku


dan hari ni.. antara isu dalam akhbar adalah pasal 'kepulangan' ustaz..
dijemput Ilahi ketika baru memegang microf0n untuk wat rakaman untuk RTM.. saye takot memikirkan nya.. saya memikirkannya sebelum tido semalam.. sangat takot.. hingga mungkin turut sama ke alam mimpi...

ALLAH MAHA BERKUASA.. YA.. SGT BERKUASA dan tiada siapa dapat menghalang-Nya.. kita adalah milik-Nya.. dan dunia ini pinjamanNya pada kita.. ALLAHUAKBAR..




dan di sini jugak saye petik dan paste kan sedikit kate2 para penulis blog yang saye lawati...

ustaz hasrizal

Setelah seluruh hidupku pada liku suka dukanya ditemani oleh buah tangan Ustaz Asri Ibrahim, mudah-mudahan buah tangan itu kini menjadi amal soleh yang menemani perjalanan al-Marhum di alam yang sepi dan sunyi itu.

Bilakah pula perjanjian itu ke atas diriku dan dirimu?


ustaz pahrol

Mendengar berita yang beliau meninggal dunia pagi ini sangat mengejutkan saya. Begitulah… kematian yang datang tiba-tiba. Senyum, suara dan sifat ramah-tamah serta hormatnya masih terbayang di ruang mata. Al Fatihah sahabat dan adik ku… Allahyarham ASRI IBRAHIM. Istirahatlah wahai sahabat dari ujian dunia, semoga kau soleh di sisi pangkuan Cinta Allah di sana.

Benar, tadi adalah subuh mu yang terakhir!


untuk bacaan lanjut leh la lawati blog2 ni k..


ALLAHUAKBAR..





No comments:

Post a Comment

tq f0r ur comment.. ^^