Thursday, October 15, 2009

::: saya seorang pekerja :::

salam...


ohh.. mata sudah layu tapi nak jugak jot something.. huhu..

alhamdulillah masuk hari ni dah 15 hari saya mulakan hidup sebagai sorang pekerja yang baik.. huhu.. memandangkan saya xde transpot, so abang saya la yang anta saya pegi keje.. tapi tu pun kalo die keje area putrajaya.. sempat la anta saya after anta kak ipar. tapi kalo abang saya keje jauh, terpaksa la naik bas dari hentian kajang ni ke bandar kajang.. then naik teksi or bas sri indah tu pegi bukit angkat..

ye.. situ la saya keje.. kat bukit angkat. huhu..


tapi sepanjang 15 hari bekerja ni baru sekali kot naik bas sri indah tu pegi tempat keje.. besenye naik teksi.. mm dah 4 kali kot naik teksi.. hehe.. yang selebihnya abang anta.. kali pertama naik teksi saya kene rm 10 for almost 15 minit perjalanan.. kali kedua saya naik teksi sorang pakcik melyu ni.. die charge rm8.. kali ke-3 ngan pakcik tu jugak.. but kali ke-4 dapat rm7.. hehe.. meceh pak cik.
kalo naik bas sbenarnye tambang lagi murah.. rm1.30 je.. tapi saya kene jalan lebih kurang 15minit baru sampai ke 'destinasi'.. xde bas yang masuk area tu.. iskh3.. =(
so baik la saya naik teksi.. huhu..


so far my working days... mmmphh.. ada yang ok, ada yang k0..

my opis is lab.. huhu..

opis mate.. ok la...

bos pn ok tapi kadang memeningkan.. xpaham. huhu....

big big bos kat lab tu.. mm tah la xbanyak cakap.. klu cakap pun cakap ngan kaum sebangsa dengan die je... saya xpaham..
saya ingat lagi mase 2nd day keje, saya dari warehouse nak balik ke lab.. then terserempak ngn die. so sebagai seorang pekerja yang baik saya pun senyum la kat die sebagai tanda hormat... ohh.. die boleh pandang and buat xtau je and dengan selambanya meneruskan langkah.. bagaikan terserempak ngan kucing je.. alahaiii.. huhu..

my job.. tersangat banyak.. tambah ngan keje-keje yang orang sblm saya tinggalkan.. aduiii..
pagi2 kalo xde orang calibrate pH meter, so sy akan calibrate.. then have to weight the c----. after that, kene wat bulk inspection unt product yang semalam punya.. sbenarnye xtau la sape kene buat bulk inspection tu.. mula2 masuk bos cakap saya in charge bahagian in process and finished goods.. makin hari makin berjela2 ke 3rd party finished goods then bulk pulak.. kalo dulu keje check bulk tu cam tolong2 je tapi skg cam tanggungjawab daku pulak.. xpelah.. seb baik bulk inspection tu best.. hoho.. dalam pukol 10 lak kene turun check.. bla.. bla.. bla.. bla.. then petang turun bawah lagi.. bla... bla.. bla.. then naik atas.. bla.. bla..bla.. huhu.. then bla.. bla..bla.. hohho.. malas dah nak taip.. sb mata dah layu... muehehe..


ohh sy ingin lepas geram dan tension tapi mata ku menghalang.. huhu..


weit jgn cite kat b0s tau.. hehehh..







(-.-) zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz...






p/s: kadang bile rase xbest saya rasa nak benti je.. h0h0.. lgpun, quite not related to my field..
banyak lagi yang nak dikongsi tp biarlah dulu.. huhu.

3 comments:

  1. owh...dah d'employment rupenya...my best frens neh..
    gud luck yer..in ur new field..wish u all d besh dear!!

    ReplyDelete
  2. ohh tikahh tq my dear.. huhu..

    doakan daku tabah menghadapi dunia baru ini.. heheh..


    nway.. ada keje kosong x kat usm?? muehehe..

    ReplyDelete
  3. haha...rse cam bnyok jah...cbe bkak usm official nya laman..hehe..

    ReplyDelete

tq f0r ur comment.. ^^