Sunday, April 11, 2010

::: ingatan untuk ku :::


salam..



mau cerita pasal n0vel lagi.. ngee.. just a lil bit je.. =)

yaa.. i really love reading n0vels.. dari pembacaan saya dapat input tentang perangai manusia.. kadang tips2.. resepi pon kadang dapat gak.. hehe.. bukan sebab jiwang tau.. hehe..


selasa lepas saya singgah kedai buku kat kL sentral.. rasa cam dah lama tak beli n0vel.. haha.. padahal baru je awal bulan mac hari tu saya beli.. lagipon mase tu agak stress ngn keje kat lab.. not really stress actually but just need something different yang light.. muehehe..


s0 saya beli novel karya Anis Ayuni.. da lama tingin nak beli novel die yang terbaru.. tapi baru skrang berkesempatan.. tadi baru je abes baca.. hehe..



just nak kongsi and highlite kan watak2 'hero2' dalam novel ni.. heheh..


#1: Hijaz --> cinta pertama Wina sejak dari bangku skolah tapi putus di tengah jalan sebab laki tu ada orang lain.. haishh.. so Wina undur diri sebab 'orang lain' tu adalah kawan die sendiri,tapi kawan die xtau.


#2: Azril --> cinta kedua Wina.. hampir kawen tapi at last rahsia terbongkar. Azril tu suami orang, da ada 2 org anak.. haish..


#3: Syafi --> cinta ketiga Wina, yang akhirnya jadik husband die... and happy ending..
biase la tu.. huhu..



karekter watak dalam novel ni walaupon mungkin just imaginasi penulis tapi cam menggambarkan keadaan masa sekarang kan? i mean, err.. lelaki zaman skrg??
upss.. bukan sengaja mau cakap buruk2 pasal orang lelaki..

ya, xsemuanya camtu...kan? malah, p0mpuan pon ada yang buat 'hal'..


mm, mau cakap pasal satu news baru2 ni.. buletin utama dua hari lepas kot..
ada sorang laki mati kena tetak akibat bercinta ngan isteri orang.. dengan kata lain yang meninggal tu dalah kekasih si isteri, yang membunuhnya dalah suami si isteri....

hhmm... munkin x salah kalo saya cakap memang trend sekarang camtu kot kan?? huhu.. dan masa tengok berita tu, otomatik terdetik dalam ati "knapa eh jadi camni".. yelah, saya terpikir nape sampai jadi camtu, mean dulu before kawen mesti cintan cintun, skrang... hmm..



satu lagi crite mau dikongsi bersama buat ingatan dan panduan..


kisah benar..

Puan ABC merupakan seorang janda.. divorce sebab suami die jumpe orang len.. haish..
Sekarang Puan ABC ada berkawan ngan 5 lelaki.. sumenye suami orang.. bila Puan ABC tanya nape mau kawan ngan die, kelima2 orang lelaki tu kasik jawapan yang sama walaupon masa xsama. jawapan nye..

"sebab isteri x pandai masak", "sebab isteri x pandai berhias", "sebab bila balik rumah bersepah" dan sebab2 yang sewaktu dengan nya lagi..

tamat..
haishh..


s0 penyelesaian 'bijak' yang diambil oleh lelaki2 tersebut adalah dengan cari 'pengganti' kat luar..???
begitu lah.. mm saya tak nampak itu adalah satu penyelesaian sebab bagi saya itu adalah satu cabang penambah masalah.. kan??

haishh..



saya xtau nape saya leh tulis entri pasal ni.. sebab berita tu atau sebab watak2 dalam novel.. atau mungkin kedua2nya sekali.. hehe..

tapi, jgn silap paham. saya tulis entri pasal ni just nak share, bitau my opinion on this issue dan sbg ingatan buat diri sendiri yang paling utama..
bukan nak salah kan mana2 pihak, lelaki atau p0mpuan sebab saya rasa sekarang ni dua2 pihak buat 'hal'..
dan kisah Puan ABC tadi tu, bukan sesaja mau cerita.. reas0nya same as above..


Na'uzubillah.. moga sama2 terhindar dan sentiasa berada dalam rahmat-Nya.


AMIN












glitter-graphics.com

No comments:

Post a Comment

tq f0r ur comment.. ^^