Sunday, March 21, 2010

::: kisah se0rang pemb0nceng m0tosikal :::

salam..


nota kudup bunga: piNk nye..



sekarang ni, saya dah 'berehat' daripada kuar carik umah sewa.. tah maybe next week.. next next week.. or next next next week.. ngee~~..

disebabkan masih tinggal kat umah abang, s0 pepagi abang yang anta p keje. balik pulak naik 4 jenis kenderaan..

  1. bas
  2. lrt
  3. komuter
  4. last skali naik moto balik..(my abang ambik kat komuter..

dalam 7.10pg kami kuar umah.. menghirup udara 'segar' carbon monoxide.. huhu..



* bile abang start moto, saya mula terkial2 naik duk kat blakang.. p keje kne pakai baju kurung.. s0 susah la sket nak naik moto.. huhu..




* start je abang saya bro0m2 moto meninggalkan umah, tugas saya sebagai penjaga masa bermula.. hehe.. disebabkan saya xde jam tangan (abang saya lak jenis yang xsuka pakai jam tangan..), so stiap kali tiba tempat 'tanda', saya terkial2 ambik nset kat dalam poket beg.. ngeh2..nak pegang kat tangan, takot jatoh lak.. ada 4 tempat 'tanda' di mana saya perlu bitau abang saya masanye.. hehe..



-->before start 0ur jeney.. =p

-->bile sampai kat traffic lite before tol kajang..

-->bile sampai kat tol sg.besi..

-->bile sampai kat selekoh yang dekat ngn desa waterpark..


huhu..kalo kat tempat no.4,jam mase tu shud be pukol 7.40/41.. kalo 7.50, memang wajib kene pecut.. xpon memang akan merah la punch card ku.. huhu..




* bile tiba kat Seputeh, ada lorong motosikal.. aduhhh, takot. sebab sume laju2.. abang saya
pon bawak laju.. huhu.. so bagai nak tercabot besi kat bahagian blakang tu saya pegang.. huhu..





* pada suatu hari, abang saya ambik saya kat komuter.. then otw balik ada s0rg mamat ni.. nek moto gak.. die dari lorong mana tah.. nak masuk jalan utama.. abang yang bawak laju mase tu (xlaju sgt act.. hehe), tiba2 brek mengejut bile m0tor mamat tu cam dah nak cross ke sebelah jalan sana.. secara automatik kaki kiri abang saya 'menyepak' angin tanda protes kat mamat tu.. huhu.. saya yang duk kat blakang pulak berpusing 90 darjah tengok kat mamat tu.. haha, cam bagus je kan?? =p




* pada suatu hari jugak, otw nak g keje bfore sampai seputeh. ada satu kete, poton saga kalo xsilap.. cam xtau nak p mana and terlalu masuk ke bahagian bahu jalan yang biasanye moto2 lalu kan.. padahal mase tu msti la die nampak kami dari arah blakang.. xnyempat2 agaknye, s0 abang saya kasik h0n.. huhu.. saya yang duk blakang geleng2 kepala, dengan harapan driver kete tu nampak.. xtau la die prasan ke tak..

and again.. cam bagus je kan?? haha..





hmm.. esok dah keje balik.. saya akan kembali membonceng moto setelah bercuti selama 2 hari.. ngeh3.. =p



daa~~




glitter-graphics.com

No comments:

Post a Comment

tq f0r ur comment.. ^^