Sunday, March 28, 2010

::: mase kecik2 dulu...~~~ :::

salam..

satu pagi, atas moto on da way p keje, tetiba tingat waktu kecik2 dulu.. huhu.. sempat lagi mengelamun tu,, =p.. hehe..




mase kecik2 dulu, saya xingat sifir.. x ingat dah darjah bape mase tu.. so, ayah potong kecik2 kotak tisu untuk saya tulis and hafal sifir.. tapi x buat sangat pon.. hehe.. tapi alhamdulillah xpenah kene pulas perot kat cikgu.. huhu...




mase kecik2 dulu, bila orang tanye..

"dah pukol brape??"

saya akan jawab..

"jarum pendek pukol9, jarum panjang pukol12.."

hehe.. mase tu xreti lagi tengok jam.. =p




mase kecik2 dulu, suka main anak patong ketas sampai x ingat dunia.. hehe.. salu pg usha kedai runcit milik s0rang auntie bbangsa cine kat kg dulu. sampai mak cakap pegi tinggal ngan auntie tu.. huhu..




mase kecik2 dulu, mase tinggal kat kuarters, depan umah ada padang luas.. saya n kakak saya salu men ngn kengkawan x kire laki pompuan.. hehe.. mmm, mase darjah bape tah.. xpon xmasuk skola rendah pon lagi.. ayah suh pakai tudung bila kuar main petang2.. hehe.. kami pakai, tapi elok je ayah xde kat umah kami bukak tudung n sidai kat ampaian.. haha, jahat tol.. =p


mase kecik2 dulu, mase tinggal kat kuarters, depan umah ada padang luas.. copy paste ayat atas.. hehe.. bile time orang potong rumput kat padang, salu main musang n ayam ngn kengkawan.. ambik rumput2 tu buat 'umah ayam'.. kih3..


mase kecik2 dulu, mase tinggal kat kuarters, depan umah ada padang luas.. copy paste ayat atas lagi.. hehe.. malam2 pas makan nasik, ayah bentang tikar kat padang.. bawak kusyen n baring kat padang tu beralaskan tikar.. huhu, s0nok!.. =)




mase kecik2 dulu, suka baca buku enid blyton (betul ke eja ni??) versi bM punya.. ala buku 5sekawan ngn adik bradik kembar kat skola asrama tu.. bila bace, saya suka baca kuat2..hehe.. dalam buku 5sekawan tu ada watak nama Georgiana.. nickname die George.. saya xreti nak bace 'George' tu camane.. s0 saya potong nama George tu dan tulis nama Ali.. senang skit nak pronounce mase bace kuat2 tu.. haha... padahal George tu p0mpuan.. miahahaha.. =p







haishhh..

beznya time kecik2 dulu.... mm..



saya mau jadi budak2 sampai bila2!!!

ngeee~~~




nota ujung ranting: weh, esk keje.. huhu..

2 comments:

  1. masa tecik2 dulu saya besar...
    huhuhuuhuh

    ni link baru moon http://bulanyangmenggantungdilangitosaka.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. owhh.. dah ada 'umah' baru ye...?? =)

    ReplyDelete

tq f0r ur comment.. ^^